Порушення розуміння мовлення? Можливо, сенсорна алалія.
СЕНСОРНА АЛАЛІЯ - це порушення розуміння мовлення, викликане органічними ураженнями коркових мовних центрів головного мозку, що відбулися внутрішньоутробно або в перші 3 роки життя дитини, не пов'язане з порушенням фізіологічного або фонематичного слуху.
Тяжкий степінь сенсорної алалії - відзначається повна відсутність розуміння; легший - збережено розуміння окремих слів, але втрачається розуміння сенсу розгорнутого висловлювання. Діти розпізнають прості побутові інструкції, що звучать у знайомій ситуації або супроводжують звичні дії.
Основні причини алалії:
• у внутрішньоутробному періоді — різні патології, сильний токсикоз, соматичні захворювання, кровотечі, неправильне положення плоду, резус-конфлікт тощо;
• під час пологів — передчасні або пізні пологи, патологічні (затяжні або стрімкі) пологи, стимуляція, асфіксія плода тощо;
• в домовленнєвому періоді — перенесені дитячі інфекції, ГРЗ, пневмонія, деякі шлункові хвороби, травми голови.
СИМПТОМИ СЕНСОРНОЇ АЛАЛІЇ:
- порушення розуміння мови;
- зниження вербального інтелекту;
- незначні зниження інтелектуальних передумов;
- ехолалії (часто, але не завжди);
- у дітей не формується фонематичне сприйняття;
- не сприймається слово цілком;
- швидка виснажуваність уваги;
- порушення слухової пам'яті;
- підвищена чутливість до звуків, байдужих для оточуючих;
Для полегшення розуміння мови, діти підкріплюють слухове сприйняття візуальним спостереженням за особою (мімікою) та емоційною реакцією того, хто говорить («читання з особи»).
Недостатнє розуміння зверненої мови впливає на поведінку дитини. Виконання навіть відомих побутових інструкцій часто буває утрудненим. Тому вони не виявляють ініціативи та активності у грі і під час виконання трудових доручень. Види діяльності, що вимагають слухової уваги та сприйняття (читання книжок, розповідання казок) не приваблюють дитину.Такі діти здатні наслідувати деякі звуки, спонтанно повторювати окремі звуки, склади, слова і навіть короткі фрази (на кшталт ехолалічного їх відтворення). Але повторення не стійке, не тривале і не призводить до автоматизації та правильної вимови звуків і слів, їх осмислення та запам'ятовування. Порушено формування як пасивного словника так активного словника. Заповнення активного словника відбувається повільно.
СЕНСОРНА АЛАЛІЯ – не вирок
НАЙГОЛОВНІШЕ – ДАТИ НЕМОВЛЕННЄВІЙ ДИТИНІ ПОШТОВХ! Першим етапом є діагностика, а це перш за все консультації у невролога, вчителя-логопеда, вчителя-дефектолога. Потрібно вчасно звернутись до фахівців. Звичайно ж, і чим швидше, тим краще