УЧАСТЬ ФАХІВЦІВ ЧЕРНІВЕЦЬКОГО ІРЦ У ЗАСІДАННЯХ КОМАНД СУПРОВОДУ
Відповідно до наказу МОН від 8 червня 2018 р. №609 «Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти» за результатами психолого-педагогічного вивчення дитини , Команда супроводу складає індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами (ООП) впродовж двох тижнів з моменту початку освітнього процесу.
19 вересня 2022 року у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, де організовано інклюзивне навчання, Чернівецької селищної ради та Бабчинецької сільської ради проходять засідання Команд психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП за участю фахівців інклюзивно-ресурсного центру.
Учасниками Команд супроводу обговорюються такі питання:
- знайомство учасників та створення Команд психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП у закладах освіти;
- опрацювання нормативно-правової документації (постанова КМУ від 14 лютого 2017 року №88 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами»; постанова КМУ від 15 вересня 2021 р. №957«Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти»; постанова КМУ від 28 липня №769 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 року №530»; наказ МОН від 23 квітня 2018 р. № 414 «Про затвердження Типового переліку допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти»; наказ МОН від 8 червня 2018 р. №609 «Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»; лист МОН від 06.09.2022 р. №1/10258-22«Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 н. р.»);
- затвердження положення про Команди психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП в закладах освіти та розподіл обов’язків між учасниками засідання;
- моніторинг розвитку дітей за підсумками минулого навчального року та спостереження за дітьми протягом двох тижнів з початку 2022 -2023 н.р.;
- розробка та затвердження індивідуальної програми розвитку;
- надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, відповідно до рівня підтримки та категорій освітніх труднощів.
Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП є важливою частиною інклюзивного навчання в закладах загальної середньої та дошкільної освіти, оскільки не тільки розробляє індивідуальну програму розвитку дитини, а й моніторить її виконання, вносить зміни, створює умови для інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в освітнє середовище та допомагає педагогам організувати інклюзивне навчання. Від сумлінної роботи всіх її учасників залежить якісне супроводження дітей з ООП відповідно до їх потреб, бажань та можливостей.