A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр Чернівецької селищної ради

Як організовувати логопедичні дистанційні заняття вдома

Дата: 20.02.2023 14:09
Кількість переглядів: 48

  Фото без опису                      
 

 

 Шановні батьки!
 Для закріплення результатів і продовження корекційно-відновлювальної роботи Ваші діти потребують щоденних занять. Перед початком занять підготуйте все, що може Вам знадобитися:
• велике настільне дзеркало, щоб дитина могла контролювати правильність виконання вправ артикуляційної гімнастики;
• настільні ігри-лото на різну тематику (зоологічне, біологічне, «Посуд», «Меблі», «Одяг» тощо);
• муляжі фруктів, овочів, набори невеликих пластмасових іграшкових тварин, комах, транспортних засобів, ляльковий посуд і т. д. (або картинки з їх зображенням);
• розрізні картинки з двох і більше частин або пазли;
• пластилін та інші матеріали для ліплення, конструктор, шнурівки, рахункові палички для розвитку дрібної моторики;
• зошит або альбом для наклеювання картинок і планування занять.
Вашим хобі до остаточної компенсації недорозвинення мовлення у дитини має стати колекціонування різних картинок, які можуть стати в нагоді у процесі підготовки до занять (барвисті упаковки від продуктів, журнали, плакати, каталоги, рекламні буклети з супермаркетів тощо). Знайдіть вдома велику коробку, куди ви будете складати свою «колекцію».
Основною проблемою для батьків є небажання дитини займатися вдома. Щоб подолати це, необхідно зацікавити малюка. Ми знаємо, що це не так легко, тому маємо для Вас декілька порад:

- Проводьте заняття в першій половині дня, після сніданку, коли сприймання дитини найбільш зосереджене.

- Намагайтесь займатись в один і той же час, це дисциплінує дитину, привчить  до систематичної роботи.

- Заняття повинні бути цікавими, не примусовими.

- Заняття можуть проводитися під час прогулянок, поїздок. Але деякі види занять вимагають обов’язкової спокійної ділової обстановки, а також відсутності відволікаючих чинників.

- Тривалість заняття без перерви не повинна перевищувати 15-20 хвилин.

- Не перевтомлюйте малюка! Не перевантажуйте інформацією! Починайте заняття з 3-5 хвилин у день, поступово збільшуючи час. Адже після 15-20 хвилин заняття увага дитини розсіюється, і вона не буде здатна сприймати інформацію. Є діти, які не можуть сконцентруватися і на цей час, адже кожна дитина – індивідуальна.

- Якщо Ви побачите, що увага дитини розсіяна, що вона вже зовсім не реагує на звертання, як би Ви не старалися і не залучали всі знайомі Вам ігрові моменти,  заняття необхідно припинити або перервати на деякий час.

- Необхідно визначити, хто саме з дорослого оточення дитини буде з нею займатися, виконуючи завдання логопеда: варто дотримуватися єдиних вимог, які будуть ставитися до дитини. При отриманні завдання уважно ознайомтеся з його змістом, переконайтеся в тому, що воно Вам зрозуміле. У випадку виникнення труднощів проконсультуйтеся з логопедом.

- Привчайте дитину до самостійного виконання завдань. Не слід поспішати, показуючи, як потрібно виконувати завдання, навіть якщо дитина засмучена невдачею. Допомога дитині повинна бути своєчасною і в розумних межах.

- Користуйтеся наочним матеріалом! Дітям важко сприймати слова, які не підкріплені зображенням.
Наприклад, якщо Ви вирішили вивчити з дитиною назви фруктів, покажіть їх у натуральному вигляді або користуйтеся муляжами, картинками.

- Говоріть чітко, повернувшись обличчям до дитини. Нехай вона бачить рухи ваших губ і язику, запам’ятовує їх.

- Не вживайте слово «неправильно»! Підтримуйте всі починання малюка, хваліть навіть за незначні успіхи. Не вимагайте від нього правильної вимови слова відразу. Краще ще раз самі повторіть зразок вимови цього слова.

- Не бійтеся експериментувати! Ігри можна придумувати самим. Можна адаптувати складні ігри (пристосувати умови гри до рівня розвитку дитини), якщо дитина не сприймає їх у тому вигляді, в якому Ви пропонуєте.

- Важливо пам’ятати, основною діяльністю дошкільному віці є гра! Всі заняття повинні будуватися за правилами гри: можна «відправитися в подорож» у Казкове королівство або в гості до Незнайка. Плюшевий ведмедик або лялька теж можуть «поговорити» з малюком, за виконані . Не чекайте, що Ваша дитина буде сидіти на місці і вбирати в себе знання, які Ви їй запропонуєте. Не переживайте!

Ваші старання не пройдуть дарма, і результат занять обов’язково проявиться.

- Необхідно підтримувати в дитини бажання займатися, стимулювати її до подальшої роботи, заохочувати успіхи, вчити долати труднощі.

ЩОДЕННО СЛІД ПРОВОДИТИ:

• ігри для розвитку дрібної моторики;
• артикуляційну гімнастику (краще 2 рази в день);
• ігри для розвитку слухової уваги або фонематичного слуху;
• ігри для формування лексикограматичних категорій (узагальнюючі слова, синоніми, антоніми, багатозначні слова; число, рід. відмінок).
Кількість ігор: 2-3 в день, крім ігор на розвиток дрібної моторики і артикуляційної гімнастики.

 
Будьте терплячими до дитини, уважними під час занять. Ви повинні бути доброзичливими, співчутливими, але водночас досить вимогливими. Не забувайте відзначати успіхи дитини, хвалити її за досягнуті результати.
Терпіння Вам і успіхів, радості у спілкуванні!

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень