Як організовувати логопедичні дистанційні заняття вдома
Шановні батьки!
Для закріплення результатів і продовження корекційно-відновлювальної роботи Ваші діти потребують щоденних занять. Перед початком занять підготуйте все, що може Вам знадобитися:
• велике настільне дзеркало, щоб дитина могла контролювати правильність виконання вправ артикуляційної гімнастики;
• настільні ігри-лото на різну тематику (зоологічне, біологічне, «Посуд», «Меблі», «Одяг» тощо);
• муляжі фруктів, овочів, набори невеликих пластмасових іграшкових тварин, комах, транспортних засобів, ляльковий посуд і т. д. (або картинки з їх зображенням);
• розрізні картинки з двох і більше частин або пазли;
• пластилін та інші матеріали для ліплення, конструктор, шнурівки, рахункові палички для розвитку дрібної моторики;
• зошит або альбом для наклеювання картинок і планування занять.
Вашим хобі до остаточної компенсації недорозвинення мовлення у дитини має стати колекціонування різних картинок, які можуть стати в нагоді у процесі підготовки до занять (барвисті упаковки від продуктів, журнали, плакати, каталоги, рекламні буклети з супермаркетів тощо). Знайдіть вдома велику коробку, куди ви будете складати свою «колекцію».
Основною проблемою для батьків є небажання дитини займатися вдома. Щоб подолати це, необхідно зацікавити малюка. Ми знаємо, що це не так легко, тому маємо для Вас декілька порад:
- Проводьте заняття в першій половині дня, після сніданку, коли сприймання дитини найбільш зосереджене.
- Намагайтесь займатись в один і той же час, це дисциплінує дитину, привчить до систематичної роботи.
- Заняття повинні бути цікавими, не примусовими.
- Заняття можуть проводитися під час прогулянок, поїздок. Але деякі види занять вимагають обов’язкової спокійної ділової обстановки, а також відсутності відволікаючих чинників.
- Тривалість заняття без перерви не повинна перевищувати 15-20 хвилин.
- Не перевтомлюйте малюка! Не перевантажуйте інформацією! Починайте заняття з 3-5 хвилин у день, поступово збільшуючи час. Адже після 15-20 хвилин заняття увага дитини розсіюється, і вона не буде здатна сприймати інформацію. Є діти, які не можуть сконцентруватися і на цей час, адже кожна дитина – індивідуальна.
- Якщо Ви побачите, що увага дитини розсіяна, що вона вже зовсім не реагує на звертання, як би Ви не старалися і не залучали всі знайомі Вам ігрові моменти, заняття необхідно припинити або перервати на деякий час.
- Необхідно визначити, хто саме з дорослого оточення дитини буде з нею займатися, виконуючи завдання логопеда: варто дотримуватися єдиних вимог, які будуть ставитися до дитини. При отриманні завдання уважно ознайомтеся з його змістом, переконайтеся в тому, що воно Вам зрозуміле. У випадку виникнення труднощів проконсультуйтеся з логопедом.
- Привчайте дитину до самостійного виконання завдань. Не слід поспішати, показуючи, як потрібно виконувати завдання, навіть якщо дитина засмучена невдачею. Допомога дитині повинна бути своєчасною і в розумних межах.
- Користуйтеся наочним матеріалом! Дітям важко сприймати слова, які не підкріплені зображенням.
Наприклад, якщо Ви вирішили вивчити з дитиною назви фруктів, покажіть їх у натуральному вигляді або користуйтеся муляжами, картинками.
- Говоріть чітко, повернувшись обличчям до дитини. Нехай вона бачить рухи ваших губ і язику, запам’ятовує їх.
- Не вживайте слово «неправильно»! Підтримуйте всі починання малюка, хваліть навіть за незначні успіхи. Не вимагайте від нього правильної вимови слова відразу. Краще ще раз самі повторіть зразок вимови цього слова.
- Не бійтеся експериментувати! Ігри можна придумувати самим. Можна адаптувати складні ігри (пристосувати умови гри до рівня розвитку дитини), якщо дитина не сприймає їх у тому вигляді, в якому Ви пропонуєте.
- Важливо пам’ятати, основною діяльністю дошкільному віці є гра! Всі заняття повинні будуватися за правилами гри: можна «відправитися в подорож» у Казкове королівство або в гості до Незнайка. Плюшевий ведмедик або лялька теж можуть «поговорити» з малюком, за виконані . Не чекайте, що Ваша дитина буде сидіти на місці і вбирати в себе знання, які Ви їй запропонуєте. Не переживайте!
Ваші старання не пройдуть дарма, і результат занять обов’язково проявиться.
- Необхідно підтримувати в дитини бажання займатися, стимулювати її до подальшої роботи, заохочувати успіхи, вчити долати труднощі.
ЩОДЕННО СЛІД ПРОВОДИТИ: