A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр Чернівецької селищної ради

Для чого потрібні логопедичні домашні завдання і як їх виконувати?

Дата: 21.12.2020 14:47
Кількість переглядів: 141

Фото без опису

Для чого потрібні логопедичні домашні завдання?

Виконуючи з дитиною запропоновані завдання, спостерігаючи, розглядаючи, граючи, дорослі розвивають її мовлення, зорову і слухову увагу, пам'ять і мислення. Виконання цікавих завдань викличе у дітей інтерес, зніме психічне напруження, викликане недоліками вимови, дозволить швидше і легше засвоїти лексичний матеріал, автоматизувати тяжковимовні звуки, опанувати навички читання і письма. Відсутність повторення вдома і закріплення отриманих навичок веде до значного зниження ефективності корекційної роботи та подовження термінів корекції.

Логопедичні заняття для дітей вдома - це постійне спілкування з дитиною в ігровій формі. Зацікавивши дитину, ви зможете займатися з нею, граючи в такі ігри для розвитку мовлення, як

· пальчикові ігри (ігри на розвиток дрібної моторики);

· артикуляційна гімнастика;

· ігри на розвиток слуху, ігри на звуконаслідування та логоритміка (вірші з рухами);

· вірші для розвитку мовлення і поповнення словникового запасу.

Загальні поради з проведення занять вдома.

Найважчим є зацікавити дитину. І це дуже серйозна задача. Адже посадити маленького непосидька не так і просто. Тому заняття повинні проходити в ігровій формі. Тоді і Вам легше буде, і дитина відпрацює й закріпить необхідний матеріал чи навичку без істерик і капризів.

Важливо, щоб заняття вдома були схожі не на уроки, а на гру. Придумуйте різні історії, щоб захопити дитину. Якщо проводити заняття у вигляді ігор, то малюк буде більш охоче вчитися правильно говорити, що, безумовно, допоможе досягти результатів.

 
Ні в якому разі не зліться, якщо у дитини щось не виходить! Виправити вимову непросто, не можна за одне заняття навчити малюка вимовляти чітко і ясно всі звуки, а також використовувати складні слова. У будь-якому занятті важливу роль відіграє час. Помилки - це невід'ємна частина процесу навчання.
Будьте терплячі, хваліть дитину навіть за найменші успіхи, підтримуйте, якщо щось не виходить. Якщо зриватися і лаяти малюка, то краще говорити він не буде, а лише замкнеться в собі, що може погіршити мовні проблеми.

 
Заняття повинні бути регулярними. Краще вправлятися по 5 хвилин в день, ніж раз на тиждень 1,5 години. На самому початку можна починати заняття з 3-5 хвилин в день, поступово збільшуючи їх до 15-20 хвилин два рази на день. 

 
Важливо!!! Використовувати правильні, чіткі ігрові інструкції, це допоможе стимулювати мовленнєву діяльність дитини. Говоріть  чітко,  повернувшись обличчям  до  дитини.  Нехай  вона бачить рухи ваших губ, запам'ятовує їх.

 
Артикуляційна гімнастика
Артикуляційні вправи грають величезну роль. Вони сприяють розвитку мовного апарату, завдяки чому діти вчаться керувати ним і впораються з вимовою навіть складних звуків.

 
Робити гімнастику потрібно щодня, 1-2 рази на день по 3-5 хвилин. Всі вправи повинні виконуватися без напруги (дитина сидить спокійно, плечі не піднімаються). Кожну вправу слід виконувати по п'ять разів, кожен підхід не довше 5 секунд (під рахунок, який веде дорослий). У день додавати по одній новій вправі, а при труднощах виконання вправи потрібно повернутися до більш простої.
Базовий комплекс артикуляційних вправ:
«Парканчик» - утримування губ в усмішці, передні верхні і нижні зуби без одягу.
«Трубочка» - витягування губ вперед трубочкою (зуби зімкнуті).
«Парканчик-трубочка» - чергування положення губ в посмішці і трубочкою.
«Лопатка» - утримування широкого язика на нижній губі в спокійному, розслабленому стані.
«Голка» - утримування вузького язика між різцями.
«Лопатка-голка» - чергування відповідних вправ.
«Шлагбаум» - піднімання язика за верхні зуби (рот відкритий, але не дуже широко).
«Гойдалки» - чергування рухів язика вгору і вниз з утримуванням протягом п'яти секунд в кожній позиції.
«Млинець »- утримування язика на нижній губі в спокійному, розслабленому стані.
«Потягушки» - висунути язик і тягнутися їм до носа, до підборіддя, до правого куточка рота і до лівого.

 
Рекомендується проводити артикуляційну гімнастику перед дзеркалом. Робіть вправи разом з дитиною. Краще використовувати велике дзеркало, в якому буде видно не тільки дитину, але і вас. У цьому випадку малюк зможе повторювати всі дії.
Вправи зі спеціальною літературою
Якщо використовуєте спеціальні посібники, а їхній асортимент в даний час величезний, то при виборі потрібно орієнтуйтеся на видання з яскравими ілюстраціями, вони привертають увагу і підтримують інтерес у дитини.

 
Вправи для розвитку дрібної моторики
Рівень розвитку мовлення дитини безпосередньо пов'язаний з розвитком дрібної моторики. Для її тренування ефективним інструментом стане навіть звичайний пластилін, солоне тісто. Малюкам досить м'яти цей матеріал і ліпити прості одноколірні фігури. З дітьми старшого віку вчіться робити більш складні багатоколірні фігурки, наприклад, різних тварин.


Під час ігор з пластиліном вивчайте кольору і форми.  Можна зліпити кілька фігурок і придумати їм історію, в цьому випадку у дитини будуть розвиватися уява, і збільшуватиметься словниковий запас. Наприклад, історія про похід в овочевий магазин - можна зліпити фрукти і овочі, виставити їх на «прилавок» і грати в продавця і покупця. Завдяки такій грі дитина розширить свій словниковий запас, запам'ятовуючи назви овочів і фруктів, зможе повторити кольору і форми.
Ось ще кілька ідей і прийомів для розвитку моторики у малюка:
* Змагайтеся в перетягуванні пальчиками стрічок, мотузочок, олівців, шнурків.
* Загорніть у фольгу дрібні предмети - нехай малюк їх розгортає.
* Нехай тисне бульбашки на повітряно-бульбашкової пакувальної плівки.
* Дозволяйте дитині самій застібати і розстібати гудзики, відкручувати і закручувати кришки у пластикових пляшок.
* Дайте миску зі змішаним горохом і квасолею або з більш дрібними крупами для ускладнення завдання - попросіть дитину розсортувати.
* Дайте дитині дрібні предмети і попросіть скласти їх по одному в пластикову пляшку через шийку. Це гра також вчить малюка визначати на око розмір предметів.
* Нехай дитина намотує стрічку на паличку або пальчик.
* Пограйте з прищіпками! Нехай дитина розвішує сушитися лялькову одяг.

А якщо приєднати прищіпки до жовтого колі, вирізаного з картону, то вийде сонечко.

 
Дуже корисно зайнятися аплікацією. Рухи руки, які задіяні в вирізанні з використанням ножиць - дуже добре впливають не тільки на дрібну моторику, але і відмінно розвивають мозок. 

 
Закріплення окремих звуків
Нерідко буває, що дитина може правильно вимовляти звук ізольовано, але в мові його не вживає. В цьому випадку потрібно автоматизувати важкий звук.

 
Важливо, щоб автоматизація звуку була поетапної: спочатку звук автоматизується в складах, потім в словах, в словосполученнях і тільки потім в зв'язного мовлення. Правильно підібрати матеріал для автоматизації допоможе фахівець (підбере слова, де автоматизується звук буде знаходитися в правильній позиції, виключить слова зі змішуються звуками або слова зі звуками, які дитина спотворює).
Щоб ввести звук в спонтанну мову, максимально використовуйте в повсякденному спілкуванні з дитиною слова, де є складний для нього звук. Наприклад, якщо малюк не справляється зі звуком «р», то в магазині, підходячи до рибного відділу, запитаєте дитини: «що тут продається»? Якщо бачите щось червоне, то попросіть дитину називати це слово: наприклад, «червоний дах», «червона кулька» та ін. Відкриваючи двері, попросіть дитину проговорити дію: «повертаю ручку» і т. Д.

 
Памятайте! Якщо логопед буде працювати з вашою дитиною, але вдома не буде закріплення і повторення, то корекція буде тривалою і малопродуктивною. Лише у спільному тандемі спеціаліста і батьків можна досягти результатів.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень